onsdag 3 februari 2016

Oj,oj, oj nära till förlust för Hillary Clinton Och en ny stjärna Marco Rubio tar plats bland republikanerna. Allt är öppet.
Det var mer tur än skicklighet för Hillary, med 49,9 mot 49,6 för Bernie Sanders. Sanders har en fantastisk framgång med 84 procent av ungdomarna och nära hälften av kvinnorna och lika gammal som jag, 74. Skulle jag få det....?...ha. Han leder också i inför nästa val i New Hampshire och det kan bli jobbigt för Clinton igen.

Trumps förslust mot Cruz var en motgång för honom men en ännu större motgång för båda var Rubios 23,1 procent mot Trumps 24,3 och Cruz 27,7
En sådan framgång för Rubio öppnar dörrarna eftersom han anses vara den som kan möta Clinton bäst. Han är den som kan få bredd i sitt stöd och det får inte Trump och Cruz.
Ett underligt val så långt, där dumheter, pengar och antietablissemang hittills dominerat valrörelsen.

Cameron ser ut att ha fått med sig EUropeiska rådets ordförande Donald Tusk på att stoppa välfärdsbidrag till nyanlända. Ett krav för att stanna i EU.
Rörligheten i EU undergrävs men Cameron kan vinna folkomröstningen. Jag gillar verkligen inte det första men tycker det andra är bra.Om jag åker till Storbritannien och jobbar som EU-medborgare och betalar skatt får jag inte del av välfärden de fyra första åren...Oklart vad som dras ner...men fel.
Men Storbritannien behövs i samarbetet och det är inte minst viktigt för Sverige.
För övrigt åker jag nu till Socialnämnden där bostäder för våra 161 ensamkommande flyktingbarn blir den stora frågan.



Inga kommentarer: