måndag 26 december 2016

Boken "Hågkomster" är nu inlastad i sina lådor i garaget och nu börjar förberedelserna för boksläppet den 14 jan på Värmdö bygdegård med efterföljande 3/4 hundra fest.
Det ska bli roligt, Det är meningen. Boksläppet börjar 15.00 och det är möjligt för vem som helst att komma. Festen börjar kring 17.00 och till den har det utgått inbjudan där vi nu är uppe i drygt 100 personer och det ramlar nu in flera innan OSA-tiden går ut om två dagar. Finns det plats så går det naturligtvis att höra av sig,till mig, men Bygdegården och brandreglerna säger max 150 personer.

Är faktiskt riktigt nöjd med "Hågkomster"
med underrubriken  "om politik, familj, vänner och livet", kalla det minnen eller memoarer om du vill. Började skriva för två år sedan, mest på kul och tittade i lite gamla papper, handlingar och fotografier och det blev roligare och roligare. Har skrivit på lediga stunder mellan möten, familj, tjejerna Emma, Sara och Hanna och kompisar och vänner Har lagt in annat jag hållit på med som skidor, tennis, resor och bara träffar över en middag med vänner, fiskekompisar och Hemmestakören.

Jag ville inte bara skriva om politik  och arbete utan också om just familj, vänner och livet som jag levt och lever.
Lite ego kanske någon säger, och visst blir det så. Vad är en bok om "Hågkomster" kring sig själv om inte ego, men det behöver inte vara negativt. Huvuddelen av boken handlar om Centern och politiken i Värmdö kommun, landstinget på riksplanet, inför folkomröstningen om EU 1994 och min tid i EU-parlamentet. Hågkomsterna sträcker sig ända till nutiden. Boken innehåller också några lite ovanliga kapitel om "Egenskaper, bra  och dåliga, fobin, klokskap, dumheter och egenheter" och "Eftertankar om dagtid och framtid. Hör av dig om du är intresserad så kan jag skicka ett ex efter boksläppet.

Inga kommentarer: